Haber

İş Hayatında Öncü Olmak: Estetikten Spora, Kozmetikten Evliliğe Güzellik Ekonomisi Alt Üst Oldu

İnsanlığın varoluşundan bu yana kadına güzellik atfedilse de günümüz dünyasında sosyal medyanın da etkisiyle yaş, cinsiyet, ırk, milliyet tanımamaktadır. Özellikle kadınlar bu baskıyı daha çok hissederken Prof. Aylin Seçkin Georges anlattı. Kozmetikten zindeliğe, estetikten evliliğe, iktisatçının bakış açısından güzellik çok ilgi çekici hale gelecek.

prof. Aylin Seçkin Georges, Flutivi’de ekonomi üzerine derin dersler veriyor. Suç, futbol ve rant ekonomisi gibi bahislere de değinen ekonomist, bu kez de keyif ekonomisinden bahsediyor.

Dünyada 3 trilyon dolarlık bir ekonomik boyuttan bahsettiğimiz noktada, artan taleple genişleyen ve aynı zamanda ulaşılabilirliğini de artıran bir kesimden bahsediyoruz. Ayrıca bu segmentin dinamikleri de çok hızlı büyüyor. Sosyal medya ile talep artışı yaratan bölüm kozmetik, estetik, spor, ilaç, ihracat, hizmet, işçilik, evlilik ve daha fazlasını içeriyor.

“Güzelliğin alınıp satılabilen bir meta” olduğuna değinen Seçkin Georges, yaptığı araştırmalarda yüzde 18’lik mesleki gelir artışında yüksek lisans derecesinin hoşluktaki etkisine vurgu yapıyor.

‘Güzellik primi’ olarak adlandırılan algının özellikle kadınların iş hayatında daha etkili olduğunu söylerken, dünyanın en zengin insanları üzerinde yapılan gözlem ve araştırmalar sonucunda erkeklerin de iyiden etkilendiğini belirtiyor. bakımlı ve fit, güzellik olmasa bile.

Genetiğin de etkili olması dışında dünyadaki hoşluk algısının artık her şubeye yayıldığından bahsediyor.

Obezite ile mücadelede 2 trilyon dolarlık bir hacme dikkat çeken ekonomist, şişman olmanın gelişmiş ülkelerde yoksulluk algısı yarattığını hatırlatıyor. Fitness bölümünün büyüklüğü için hacim olarak 1 milyar euro dikkat çekerken, keyif için 2 milyar euro harcandığını anlatıyor.

Bir diğer dikkat çekici gerçek ise güzellik ekonomisinde Türkiye dünyada 7. sırada yer alırken, yılda ABD’de 23 milyon, ülkemizde ise 800.000 güzellik uygulaması yapılıyor. 2020-2021 yıllarında 1 milyon kişinin saç ekimi için Türkiye’ye gelmesi işin ihracat boyutunu gösteriyor. 2 milyar dolarlık hizmet ihracatına yer açan operasyonlarda Türkiye gelişmiş ülkelerde kur farkıyla yaklaşık üçte bir oranında daha ucuz.

Sürekli yatırım ihtiyacı olan bir departman olduğu için keyif ekonomisi gelişmeye devam ediyor.

Güzelliğin rasyonel bir seçim olduğunu belirten Prof. Aylin Seçkin Georges, ülkelere göre iş bulmada ve meslekte yükselmede etkili olduğunun bilimsel araştırmalara konu olduğunu açıklıyor.

Özellikle üst düzey kadın yöneticilerin bu alana tutkuyla bağlı olduğundan, boş zamanların zevk için harcanması nedeniyle sosyal alanda ekonomileri de etkilediğinden bahsediyor. Bir yatırım seçimi olarak evliliğin bile keyif ekonomisinde optimizasyon içerdiğini belirtiyor.

prof. Aylin Seçkin Georges’un Haz Ekonomisi konulu anlatımlarını izlemek isterseniz burada.

ladik-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort